Konstanzissa ja Verbierissä

Pieni tilannepäivitys taas. Väsy painaa, mutta pitää käyttää nettiyhteyttä hyväksi. 🙂 Maanantaiaamuna lähdettiin siis ajelemaan kohti eteläistä Saksaa. Ajeltiin isoja teitä, joten oltiin perilläkin aikaisin, joskus 3 jälkeen päivällä muistaakseni. Etittiin hotellia ihan vaan navigaattorin hotelliluettelon perusteella. Golden Tulip kuulosti mun mielestä kivalta ja sieltä me sitten huone saatiinkin. Se oli hyvällä paikallakin, ihan pienen matkan päästä aukiosta, jolla oli ruokapaikkoja. Konstanz oli semmonen aika iso kaupunki, mitähän siitä osaisi sanoa… Muutama ruokakauppakin kierreltiin kun koitettiin ettiä jotain juomista ja pikkusyömistä. Hra L ei lopultakaan löytänyt kaupoista kaipaamaansa olutta. Missähän sakemannit oikein myyvät kaljansa, jollei normaaleissa ruokaukaupoissa, joista saa kuitenkin viiniä ja muita alkoholipitoisia juomia?! Mysteeri. 🙂 Illalla syötiin vielä kiinalaisessa ravintolassa. Ruoka oli ihan ok. Yllättäen halusin kanaa cashew-pähkinöillä, lemppariani kiinalaisissa ruoissa. 🙂

Käytiinhän me myös Mainaun saarella. Se oli kokemisen arvoinen reissu, vaikka jouduttiinkin kävelemään jalkamme kipeiksi. Saari on semmonen ihana kukkaissaari, kukkia ja kasveja ihan mielettömästi. Upeita istutuksia. Oli vielä tuuria kun oltiin liikkeellä viiden jälkeen, niin päästiin sisään puoleen hintaan. 🙂

Maanantaina myös päätettiin tehdä hiukkasen muutoksia reissusuunnitelmaan. Ei tommosia autoilupäiviä jaksa jatkuvasti, ollaan mieluummin kaksi yötä per paikka, niin ehtii vähän kaupunkiinkin tutustua ja rentoutua. Loman tarkoitus ei kai ole vain istua autossa ja nukkua hotellihuoneessa. 🙂 Siispä päätettiin että lähdetään jo Verbieriin Sveitsiin ja ollaan kaksi yötä siellä (siis täällä). Sen jälkeen (jollei suunnitelmiin tule muutoksia) ollaan seuraavaksi kaksi yötä Pisassa Italiassa.

Eilinen päivä meni siis ajellessa kohti Verbieriä. Oltiin täällä joskus viitisen vuotta sitten, kun voitin MTV3:n järjestämän kisan. Lasketeltiin viikko Alppien upeissa maisemissa. Nyt haluttiin tulla katsomaan miltä paikka näyttää kesäaikaan. Ajomatka oli kyllä elämyksellinen, kun ajeltiin Alppien keskellä ja käytiin tosi korkeallakin (niin korkealla että siellä oli tien korkeudella vielä luntakin!) ja ajeltiin mutkittelevaa vuoristotietä ylös ja alas. Hienoa nähdä sellaista seutua ja paikallista elämää. Siellä oli välillä tielläkin kellokaulaisia lehmiä ja ne laidunsivat siellä tien varsilla. Ihania!

Oltiin Verbierissä perillä joskus seitsemän aikoihin. Löydettiin tuttu hotelli helposti ja olikin mainio tuuri kun saatiin huone tästä Bristol-hotellista. Kylä on täynnä hotelleja, mutta tänne me haluttiin ja päästiin. Puoli ysin aikaan mentiin syömään, löydettiin vain yksi ravintola joka oli auki. Ei me montaa paikkaa kierreltykään, mutta löytyi sentään yksi, joka tosin oli ihan täynnä. Mutta meille tarjottiin syömistä baaritiskillä ja sehän kelpasi. Ja ennen ruokien saamista me päästiin vapautuneeseen pöytään. Jotain kanasalaattia söin, tosin kanan palaset ei lainkaan maistuneet vaan söin pelkkää kasvisruokaa tällä kertaa. Saas nähdä tuoko Zeus mulle jonkun kana-ällötyksenkin. 😉

Tänä aamuna herättiin taas aurinkoiseen ja lämpimään päivään. Mentiin aamupalan jälkeen ettimään lähikaupungista jotain ostoskeskusta, jotta saataisiin semmonen adapteri, että saataisiin tietokoneen akkuun virtaa. Kas kun ei muistettu että sveitsiläisillä on ihan omat systeeminsä, ei sovi eurooppalainen pistoke seinään ilman adapteria. Löydettiinkin semmonen adapteri yhdestä ostoskeskuksesta ja nyt on taas virtaa!

Ajeltiin myös täällä Verbierissä ja katseltiin maisemia. Ja saatiin vihdoin myös pysähtyä ja ihan vaan hengailla hotellihuoneessa. Parvekkeella nautittiin auringon kuumuudesta. Oli niin kuuma, että oli välillä pakko tulla sisälle vilvoittelemaan! Käykö kateeksi? 😉 Osaa täällä Alppien keskelläkin olla siis lämmintä! Muuten päivä on mennyt rauhallisissa merkeissä. Vähän kävelyä ja syömistä ja lepäämistä. Iltaruoka hoideltiin hakemalla pizza ihan nurkan takana olevasta pizzeriasta. Kummallakaan ei oikein ollut nälkä, joten miksi mennä ravintolaan pyörittämään pihvin palasia lautasella? Otettiin yhteinen pizza, josta jaksettiin syödä ehkä puolet. Niin iso nälkä siis.

Ainiin, mää olin tänään taloudellinen vaimokin! Ville puheli että pitäisi yksi paita pesettää vaikka Pisan hotellin pesulassa. Epäuusavuton vaimo se keksikin, että ostetaan pesuainetta, niin pesen sen kyllä käsin. Selvittiin neljällä eurolla ja saadaan pestä vaikka kaikki vaatteet samaan hintaan. 🙂 Tuolla se paita kuivuu parvekkeella raikkaassa Alppi-ilmastossa.

Huomenna suuntana siis Pisa, ihana päästä Italiaan! Se on mun suosikkimaitani ja -kieliäni! Täällä puhutaan vaan kammottavaa ranskaa, josta en tykkää yhtään vaikka olen sitä pari vuotta koulussa aikanaan opiskellutkin. Italian kieli on musiikkia korville, vaikken sitäkään enää niin hyvin osaa kuin muutama vuosi sitten. Ja siellä käy taas eurotkin, jes! Pisan jälkeen vuorossa onkin sitten se Monza ja F1-kisa, jipii!

Nyt tää taas kiittää ja kuittaa kera muutamien kuvien. 🙂

Mainaun kukkais-ankat, meiänkin pihaan tämmöset! 🙂

Mielettömästi kukkia!

Jostain kylästä.

Alppien laiduntavia lehmiä.

Jos me halutaan kävellä tiellä, te saatte ajaa jonon perässä!

Kaunista Alppimaisemaa.

Lunta tien korkeudella, vähän taidettiin olla korkealla!

Verbieristä eilen parvekkeelta otettu kuva.